NZ

tjolahopp.

plattat hår, fr aus.

jag är på nya zeeland nu. hos david. fundelilerar på att åka hem nån vecka tidigare, bara för att slippa stressa med allt på slutet..
jag ska alltså stanna här till 12e augusti är planen. det är då returbiljetten är bokad till.

jag har sökt in till universitetet. i umeå. och luleå. men jag vill till umeå.
luleå är. trist.
ingen bor kvar, eller jo, men inte så många. och då kanske jag måste bo hemma. blä.
iofs är det ju bra att ha pappa till plugghjälp. men, jag vill iväg och prova bo någon annanstans.
t ex, umeå.

så jag söker studentrum. och jag är jättepepp på att inreda och mysa till det till mitt eget rum. mitt egna lilla place :) skrivbord med dator. massa kollegieblock :D :D pennor! i massa olika färger. jag kanske tillochmed blir kreativ och köper ett stafli och försöker mig på att måla?! ja herregud vilka planer jag har. jag vill ha the, massa the-koppar och serviser och theer i olika smaker och former och färger och bjuda alla på.
och jag vill ha en tv, jag vill ha sällskapsspel och ha spelkväll med alla mina kompisar. ANNELIE! :D :D
och så kan jag träffa nina, hon bor ju i umeå nu :) och sara bor där.

och (forgive me for saying this but..) jag kan kanske hitta en söt kille? :O

efter studentboende så vill jag satsa på egen lägenhet. TÄNK vad mycket man kan inreda och möblera och pyssla i en sån!! amazing :):)


ehh. ni kanske tycker jag är knäpp, men.. jag har fått nog av resande just nu. resande på egen hand är trist. trist trist och mycket trist. eller näej det är det inte. men.. jag har fått nog för stunden.'

nu vill jag tillbaka till pluggandet och träffa nya kompisar och mysa med dem och läsa om intressanta saker och skriva i kollegieblock och kluddra och fundera och bara.. ja, bara leva!


jag återkommer om hur det går med det här.

hoppas vi åker in till stan nån gång snart för jag vill köpa kollegieblock, och en penna :D

Kommentarer
Postat av: pyret

Jag sitter med tårar i ögonen och ett leende på läpparna när jag läser ditt senaste inlägg :) Det är ju så DU! Vad gick fel egentligen?! Vi har det ju superkul. Trist men så kan det vara. Om tio år får vi ses med våra barn och prata gamla minnen :) Grace frågar FORTFARANDE om Euan emellanåt! Hon har blivit SÅ stor, och vilket temprament hon har fått! Börjar skolan till hösten :) Min lilltjej. Är du och David fortfarande tillsammans? Vad gör du där borta? Trivs du? Vad ska du läsa på universitetet? Låter jättehärligt att få inreda, jag är oxå sugen på det. Ska ju stanna här tills nästa år, så det får ju vänta. Men då jädrar :)

PUSS o KRAM

hälsa David =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback