Otur

bad luck-day.

jag jobbade på tisdagen på optilens och när klockan var tjugo i sex ville mamma gå tidigare och det var ju okej. efter klockan sex lånade jag företagets telefon (förlåt!) och ringde sandra.. vi pratade ett tag och när vi pratat klart slog jag ut kassan och fixade till, kände inte direkt att jag hade bråttom. kom sen på att jag skulle lämna några paket på posten innan sju så jag gick för att larma på och låsa... bara det att jag inte hade någon nyckel... försökte ringa mamma tusen gånger (okej inte tusen men lätt 20!), hur som helst svarade hon inte. försökte ringa stugan, och hem och överallt men ingen svarade någonstans.. eller carro svarade hemma och letade reda på mina nycklar men vi fick inte tag i någon som kunde ta med dem till stan.
jag ringde pio för att se om hon fortfarande var i stan men hon hade åkt hem (iofs bor hon nästan i centrum) så hon kom och skulle hålla mig sällskap. kom på att jag kunde ringa nån med bil och be dem åka till rutvik och hämta mina nycklar och sen köra nycklarna till jobbet. försökte bara fundera ut vilka av mina kompisar med bil som fanns tillgängliga utan att vara upptagna med jobb och annat onödigt.. ringde anton och tack och lov så kunde han hämta mina nycklar! :) tack!!
under tiden tyckte pio att jag behövde mat så vi gick över till mcdonalds som ligger vägg-i-vägg med optilens (för att kunna hålla koll), pio beställde och fick sin mat och gick ut, jag beställde och fick min mat, vände mig om för att ta servetter och sugrör.... ställde ner brickan... på kanten av bänken..... och brickjäveln välte med all maten på! pommes över hela golvet och asken med hamburgaren öppnades och ut ramlade burgaren och splashades! det enda som klarade sig var mineralvattnet som var i en 33cl aluminiumburk..
jag bara vände mig om, mumlade "det här är inte min dag...." och sa att jag ville köpa en till. men då var de snälla och gjorde ny mat åt mig aldeles gratis :)
suck. vilken dag!


på torsdagen skulle jag ligga på beachen men ingen ville ligga där med mig så jag fick vara själv. jag är ett flockdjur.. kändes skitdumt och lag låg och tänkte på att alla säkert tyckte jag var helt störd som låg där själv och var tragisk.. åkte hem efter 1,5 timme eller nåt sånt. eller jag åkte inte -jag cyklade! till rutvik :D skitnöjd. det var inte ens det minsta jobbigt.
ska verkligen försöka börja motionera. måste börja lägga mig tidigare och gå upp tidigare, morgonprommenad innan frukost vetni!

mamma gnäller lite på mig för att jag inte har sorterat min tvätt eller nåt.
jag ska göra det innan jag lägger mig. och jag SKA lägga mig tidigt. fast saken är den att klockan nästan är 23 redan. kände redan vid 21 att det var dags att gå och sussa men jag blev fast vid datorn (farligt farligt, men härligt härligt!).. jag importerar alla mina cd-skivor. kan ju vara mysigt att ha dem på irland :)



annelie är hemma från norge och jag var med henne på stan idag! har saknat henne massor!
har ju fått vita/guldiga skor av mamma tidigare och idag köpte jag matchande accessoarer och ett linne :) ska ha det imorgon när vi går ut :D :D hoppas det blir kul.


nu ska jag sluta med datorn och gå och fixa tvätten och SOVA. fler skivor får firras imorgon.


det är typ bara tre veckor kvar nu.. helt crazy!!



måste ringa UM och jan hansson imorgon också.. saknar min mobil...


puss o kram alla :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback